mandag 8. mai 2017

Perlebelte til konfirmantens Vossebunad!

Så ble jeg ferdig med perlebeltet i god tid før konfirmasjonen, og mormorhjertet gleder seg enormt over det!
Og her får dere se hvordan bunadsbeltet ble! Se under veis her.
Beltet er laget med 10 cm ekstra lengde, som er brettet inn i forkant på begge sider, slik at det kan sys ut hvis det trengs.
Etter den siste perleraden, sydde jeg rad med korssting med DMC Moulinegarn. Det vil låse perlene så de ligger bedre. 
Her monteres det! På foret har jeg brodert til-og fra samt årstall.
Bunadsbeltet er 5 cm bredt, og har fått forgylte beltespenner fra Sylvsmidja på Voss.
Jeg skal vise dere monteringen og mønsteret i et senere innlegg.
I skrivende stund nærmer konfirmasjonen seg med stormskritt, og jeg kan nesten ikke vente med å se barnebarnet vårt i Vossebunaden sin!

3 kommentarer:

  1. Fantastisk! Hvilket arbeid! Et nydelig stykke tradisjon som er vakkert og så flott at det nesten ikke er til å tro at noen orker å gjøre jobben. Tenk så flott for barnebarnet ditt å få dette.

    SvarSlett
  2. Jeg er mektig imponert både over arbeidet ditt og det ferdige beltet! Så fint for konfirmanten å få mormor-belte! Lykke til med den store dagen, og vær litt ekstra stolt, du også!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!