fredag 7. april 2017

Påskepyntet hus!

I dag planlegger jeg å pynte huset til påske, og da blir det tatt frem mye tradisjonell påskepynt!
Esken med påskepynt er ikke like stor som den med julepynt.
Men det gjelder å pynte med det man har, som denne gule Figgjo Grete-muggen!
Norgesglass med påskeblomster er også et fast innslag! Se Påskeliljer i Norgesglass!
Jeg har sparte på mange fine påskekort, og de pynter jeg også med!
Særlig min venninne, Ann, i England har sendt meg mange fine påskekort opp gjennom årene!
Det er synd at tradisjonen med å sende hverandre påskekort nesten har blitt borte, for det er både hyggelig å gi og få!
Gamle påskeduker er jeg også veldig glad i, og de bringer også frem gode minner!
Denne påskefiguren har jeg hatt i mange år, og den har sin faste plass på et bord i stuen!
Men før jeg pynter, har jeg noen duker som trenger å glattes litt på til påskebordet!

Med ønske om en fin Palmehelg!

1 kommentar:

  1. Riktig så koselig med påskepyntet hus! Jeg er ikke så god på det, for påska har tradisjonelt vært utetid her, og det innomhus har ikke vært prioritert. Det blir nok greit med gule lys og blomster i år også.

    Riktig god påske!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!