mandag 10. april 2017

Påske hare DIY!

Vi har fått vår første påskegirlander med små påskeharer hengende i en snor, innkjøpt her
Det er de gule påskekyllingen som vi er mest vant til her i huset.
Men tidene forandrer seg, og nå ønsker vi også påskeharen velkommen inn! Du kan lese historien om påskeharen her.
Det er mye fin påskehare dekor man kan lage selv, og girlanderen øverst ser hvordan du lager her
Et lite harebilde blir en enkel, fin påskedekorasjon!
Disse søte påskeharene syr du av noen stoffrester - se her!
Og av noen gamle glass kan man lage fin oppbevaring til påskegodteriet!
Eller man kan pynte pappesker med hare- eller kyllingdekor! 
Harepynt til kakefatet finner du mønster til her.
Oppskrift og mønster til en vårlig pute med hare motiv finner du her!  
Og for ikke å glemme, så er et hjemmelaget påskekort er ekstra hyggelig å få!
Har du mange påskeharer i ditt påskehjem?

4 kommentarer:

  1. Så nydelig kjære Cathrine. Vi har påskeharen i alle varianter som dekorasjon og spesielt fra sjokolade... og jeg har vært å tegne en påskehare og strikket med ull... en liten påskegave for barnebarn.
    Ha mye moro fortsette med påske forberedelser Catrhine... jeg ser frem til
    påske. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Så mange søte og koselige påsketing. Det er morsomt å gjøre litt ekstra ut av høytidene. Riktig god påske!

    SvarSlett
  3. It just makes you smile :-)
    xx

    SvarSlett
  4. Her var det jammen mange ideer! Skulle nesten jobba på skolen igjen.....

    Som sagt før er jeg en dårlig påske-pynter, men ser absolutt at det har noe for seg.

    God påske til deg og dine! Jeg satser på strikke-påske i år.

    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!