søndag 5. februar 2017

Sjeldent besøk på fugle brettet!

I grålysningen i dag fikk vi sjeldent besøk av en flaggspett!
Vi trodde først det var en skjærunge, og hadde tenkt å jage den vekk fra meisebollen, som den tok grådige jafs av!
Men, så så vi plutselig at det var noe helt annet: En stor, vakker fugl med sterk rødfarge!
Og jeg listet meg ut for å hentet kameraet, mens Bygårdsmannen sto musestille! Og senere fant jeg ut at det var en stor flaggspett hann! Se her.
Fra før av har vi hatt besøk på fuglebrettet av kjøttmeis og spettmeis - se her.
Det røde huset er en hyggelig fuglemater, som vi har utsikt til fra kjøkkenvinduene! 
Det er fylt med solsikkefrø, som ofte treffer ruten, når spettmeisen er på ferde!
I dag laver snøen ned. Så det spørs om ikke Bygårdsmannen må frem med snømåken!

5 kommentarer:

  1. Så hyggelig med fuglebesøk og ekstra kjekt når maten henger rett ved vinduet så dere kan de dem.

    SvarSlett
  2. Det har snødd litt her også, men det er ikke i kategorien "laver ned". Foreløpig subber vi avgårde i løssnøen. Koselig med fuglemater!

    God søndagskveld og ny uke fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Koselig med flaggspett, det er en fin fugl! Vi pleier å ha flaggspett i hagen om sommeren, de liker seg både i trærne og på toppen av telefonstolpene :)

    SvarSlett
  4. Herlig, så vakre fuglbilder du tatt.
    Flaggspett er ikke så ofte til fuglhuset.
    Veldig fin fuglhuset dett på vinduet.
    Jeg har også i hagen og det kommer mange
    fugler, men jeg kan tar ikke så vakre bilder.
    Deilig med ny snø... vinter og snø hører sammen... og solen så vinter er prektig :-))
    God kveld og hilsen fra Viola

    SvarSlett
  5. Flaggspett du. Så fint besøk da. Vi hadde besøk av noen på hytta i vår/sommer. Med unger og veldig travel mating.
    Koselig

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!