søndag 10. januar 2016

Historien om et brudebilde - del 3!

For et par år siden skrev jeg om brudebildet jeg fant på et loppemarked i Oslo, og hva jeg fant ut om det nygifte paret, etter at de giftet seg i Trondheim i 1929!
Du kan lese den spennende historien om brudeparet i del 1 her og del 2 her.
Og fordi jeg fant ut så mye om dem, ble brudebildet deres enda mer verdifullt for meg. Så det ble stående i farmorstua!
Og i dag har det fått silkebånd på, og henger under krystallampetten!
Og jeg har ikke blitt helt ferdig med historien om Egil og Esther Viola, kjenner jeg!
Tankene mine har ofte gått hun som ble ung enke i 1940.
Og det har vært vondt å tenke på skjebnen til den unge ektemannen i krigens første fase.
Jeg håper å finne et barnebilde som kan henge sammen med brudebildet deres.
Så ville familien blitt komplett!
Og kanskje vil de få en permanent plass på veggen ved farmors gamle seng?
Så historien om det ukjente brudebildet får leve videre her hos meg!

 

1 kommentar:

  1. Så fantastisk at du har funnet ut så mye om dette paret, som i utgangspunktet jo var et ukjent par på et brudebilde! Og så tragisk som det endte!
    Det er fantastisk at du deler historien deres og tar vare på bildet! Og takk for at du deler! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!