tirsdag 15. desember 2015

Cathrines gjenbruks favoritter: 3 Second Hand butikker i Årjäng!

Like over grensen til Sverige, i Årjäng, har jeg 3 gjenbruksfavoritter på ett sted! 
De 3 butikkene jeg alltid er innom når vi reiser over grensen er: Pingstkyrkans Second Hand, Røda Korsets Kupan og Återvinsten
Favoritten er nok  Pingstkyrkans Second Hand, som ligger i Storgatan 46. 
Her ser man Storgatan en gang på 1960-tallet!
Hos Pingstkyrkans Second Hand står denne gamle komfyren!
Og i vinduene sine pynter de alltid med fine tekstiler, gammelt sølv, krystall og porselen!
Hos Røda Korsets Kupan ved ICA har de mye klær, men også møbler, husgeråd og tekstiler, samt en liten kafé! Butikken er flyttet - se her!
Nylig kjøpte jeg et fint julebilde hos dem, som dere skal få se litt senere!
Återvinsten i Industrigatan 6 holder til i noen gamle industrilokaler.
Og der kan man fremdeles få tak i gammel julepynt og juletekstiler!
De har også mye glass, porselen, husgeråd, møbler, m.m., 
samt egenproduserte husflidsvarer i en egen krok av butikken.
Du finner åpningstider og adresser her:
Fredager har de alle åpent.

1 kommentar:

  1. Å gå i slike butikker, er som å gå på skatte jakt, man vet aldri hvilken "skatt" man kan finne ;)

    God leting !

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!