onsdag 3. desember 2014

Cathrines Julekalender 2014 - julebakst!

Selv om jeg ikke er kommet så langt at jeg er klar for julebaksten i det nye kjøkkenet, har jeg laget meg en liten liste over julekaker jeg vil bake!
Og øverst på listen står et par kaker av det slaget som har godt av noen ukers lagring, for å oppnå den gode julesmaken!
http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/formkaker/julens-gode-fruktkake
Én av dem er Julens gode fruktkake, som du finner oppskriften til her.
http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/formkaker/krydderkake
En annen er God gammeldags krydderkake med rømme, som jeg gjerne baker mange av for å gi bort til jul! Se oppskrift her.
Jeg gleder meg til å gå i gang med å fylle kakeboksene, og ikke minst; finne ut hvor jeg skal sette dem!
For nå er det valgets kval! Jeg har så mange fine, gamle ting, men har innsett at det blir ikke plass til alt! Her fra kjøkkenet til jul i fjor!
Men favorittene skal jeg finne plass til, der i blant min farmors gamle kjøkkenvekt! 
Ikke glem å delta i det store julegavedrysset - se her!
 
Med ønske om en flott førjulsdag!

3 kommentarer:

  1. Jeg tar en pause med en kopp kaffe og ser i blogglandia :-)) Julebakke jeg liker veldig. Helgen kommer barna og vi bakke sammen litt og før naturlig jeg baker selv - hjerten, elg og stjerne.
    Ha en hyggeig bakeria... tusen takk for fine oppskrifter... jeg vil se, kanskje jeg skal bake den. I alle fall er veldig koselig. Ha det riktig fint Cathrine med nytt kjøkkenet og forjulsgede. Stor klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Bildene på bloggen din er bare herlige og inspirerende! :-) Jeg starter også julebaksten med en fruktkake som skal lagres lenge. Kaken har jeg laget hvert år i over 20 år. :-)

    SvarSlett
  3. Så herlig det er hos deg, ha en flott helg!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!