fredag 1. august 2014

Besøk Dalarna i august!

I fjor var vi ute på en fantastisk reise i svenske Dalarna i herlig augustsol, og her kommer et hjertelig gjensyn med det besøket!
Ved sjøen Siljans bredd gikk livet i sakte tempo, og dagene var fylt av de vakreste inntrykk!
For vakrere kan det nesten ikke bli, tror jeg, med den ene bygden etter den andre, av gamle Dalahus med store, velstelte hager!
Og på sykkel får man med seg alt dette! Og som Bygårdsmannen påpekte:
- Her kan jeg godt bli en stund til!
Vi bodde på en campingplass i Rättvik, der det var stille og fredelig, og nesten sommerstengt! Men det var ikke tall på alle tilbud om privat overnatting og ledige rum, som sikkert hadde vært vel så hyggelig!
Og i nærheten av Rättvik finner man en rekke steder å besøke, som Carl Larsson gården i Sundborn, Zorn museet i Mora, Dala hestens rike!
Vi hadde et nydelig sensommerbesøk på Carl Larsson gården, og det kan dere lese om her og her!
Her på trappen til Dalabaptisternas Vikarby-gården tok vi en pust i bakken,
med en fantastisk flott utsikt over sjøen Siljan!
Jeg har ikke tall på alle de bildene jeg tok mens vi syklet deler av Siljansleden, men her har dere fått en titt, og kanskje et lite ferietips?
Dalarna kan anbefales på det varmeste!

3 kommentarer:

  1. Hej Cathrine
    Takk for den vakre Dalarna bilder
    Med vennlig hilsen

    SvarSlett
  2. Så utrulig morsomt å kome heim frå ferie i Sverige og finne dette innlegget ditt! Eg er heilfrelst etter ei lita veke hos søta bror for første gang. Vi køyrde forbi Siljan og eg tenkte at HER vil eg feriere neste gong. Vi var i Sandviken fordi vi har ein svoger og svigerinne som har sommarbolig der. Vi køyrde også gjennom Rættvik, men då var der langt i frå fredelig! Gata gjennom byen var fullstendig blokkert av veteranbilar som køyrde rundt og rundt i sentrum og vi brukte ei evighet på å kome gjennom. Men mange flotte bilar då:) Tydelig at det var eit treff der for det var også massevis av folk der. Såg mange bilar då vi returnerte fem dagar seinare også så det varte nok heile veka.
    Skal absolutt tilbake til Sverige og då blir det nok ved Siljan:)
    Mange flotte bilde i innlegget ditt!

    SvarSlett
  3. Hei! Vi var også i Dalarna i fjor, men jeg har ikke så mange bilder. I år holder vi oss innenlands.
    God augusthelg til deg! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!