torsdag 16. januar 2014

Lykkeliten i ramme på veggen!

Her kommer første del av julegaven til lille Lykke - vårt nye barnebarn! Jeg strikket Marius babydress med lue til henne til jul, men det får dere se i neste innlegg!
Her vil jeg først vise dere de andre gavene, og først og fremst barnesangen Da lykkeliten kom til verden, som jeg har satt i glass og ramme!
Det er det første verset jeg har rammet inn, så foreldrene skal huske teksten når de synger for lille Lykke!
Sangen er skrevet ut på rosa kartong, pent kuttet til med papirskjærer, og limt opp på et Tilda stoff med rosa stjerner, noe som passer veldig godt til teksten!
Et fint bånd ble klippet til og limt rundt. Og kronen på verket - en liten rosa sløyfe! Rammen med perlekant er fra Ikea!
Barnesangen har fått fint følge av en liten gyngehest i finér, som har fått oppheng av det samme båndet som omkranser sangen,
og en fin rosa sløyfe på begge sider av manen!
Begge deler håper jeg kan bli fin pynt på Lykkes barnerom!
Her kan dere så vidt skimte Marius babydressen som Lykke også fikk, og den skal dere få se nøyere på neste gang!
Med ønske om en fin vinterdag!

7 kommentarer:

  1. Så søt, og koselig. gave til barnebarnet ditt. Kan tenke meg at foreldrene til den lille snuppa ble veldig glade for dette :)

    SvarSlett
  2. Nydelig gave :-) Så forseggjort <3

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  3. Så skjønt det var!! Dersom jeg er så heldig å få barnebarn en gang, skal jeg huske på dette. Gleder meg til å se Marius-settet. Skimter de nydelige fargene.
    Koselig å lese om Norgesglassene under her.

    ha en fin helg (snart)

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  4. Åååå ... så söta!!!
    God dag till dig ♥

    SvarSlett
  5. Å, så nydelig gave til ei lita frøken! Sangen er jo så fin, jeg husker jeg sang den for mine barn da de var små. Gleder meg til å få se strikkesettet :)

    SvarSlett
  6. Heldig er lille Lykke som har kommet til en verden hvor en kreativ bestemor står klar til å gjøre det aller beste for henne :)

    SvarSlett
  7. Så utrolig kreativt og vakkert ❥
    Du er sannelig flink Cathrine - god helg fine du ❤︎

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!