onsdag 1. januar 2014

Fremdeles jul!

Jula er riktig nok på hell, men det er fremdeles i høyeste grad jul i vårt hus!
Og på en januarstille morgen, ser kjøkkenet vårt slik ut!
Den gamle nissen leter med lys og lykte etter grøtbollen sin (den glemte vi visst å sette frem i år),
mens klementinene  ligger på farmors gamle kjøkkenvekt, og venter på å bli spist!
Ved kjøkkenbordet står tre gamle, nymalte stoler og feirer sin første jul hos oss,
mens det gamle Høyang spannet har fått et fint hjørne på det lille skapet i farmor-kroken!
I går var det liv og røre på kjøkkenet, da vi hadde barnebarn på besøk som laget sitt eget englekor!
Og etter et dypdykk i mormors skattkammer av blonder, bånd og stoffrester,
ble det skapt både 1 og 2 englekor,
som kanskje  akkurat nå, synger på en nyttårskonsert et eller annet sted nær deg!
Jeg regner med at julepynten får stå noen dager til,
men innen en ukes tid er nok julen over i vårt hus! Når er den det hos deg?
Med ønske om en fin 1. nyttårsdag!
 

6 kommentarer:

  1. Godt nytt år.
    For et koselig jule kjøkken du har.
    Her får jula vare til tretten dag jul. Så "drar " den litt etter litt, først juletreet og så alt som kom opp til advent. Deretter resten av juletingene. Tar meg et par dager før alt er tilbake til normalen. Er litt "trist" når alle nisser ,engler osv er nedpakket og satt bort for et helt år. Men samtidig godt .Så får en håpe på et godt år ,. og plutselig er det desember igjen

    SvarSlett
  2. Ha en riktig godt nytt år med dine kjære Cathrin. Jeg har jul hjemme til 6. januar (eller helgen etter) - julepynter og juletre og julemusikk og så fint glede.
    Fine bilder med dine barnebarn, veldig søt og hyggelig puslearbeider med engelsanger. Kos deg.
    Klem fra Viola.

    SvarSlett
  3. Her har vi holdt oss til tjuende dag knut skal julen ut, men treet ryker ofte før... Vi får se hvor lenge julen får være i år.
    Hilde

    SvarSlett
  4. Her har vi holdt oss til tjuende dag knut skal julen ut, men treet ryker ofte før... Vi får se hvor lenge julen får være i år.
    Hilde

    SvarSlett
  5. Godt nytt år til deg!
    Treet måtte ta kvelden i går. Resten blir pakket bort litt etter litt, men den 6. er julen over her i huset. Jeg er veldig "julete", men nå lengter jeg etter hverdagene. Kan ha med været å gjøre også. Har vært mer vår enn vinter her. Varmt og vått hele desember, f.eks. pluss 10 gr. på nyttårsaften.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  6. Jeg holder på julen lengst mulig, så den får stå til 20.dag jul hos meg! :D

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!